Thursday, January 29, 2009

Penyampaian Derma Kemanusian Gaza

Tn. Hj. Khairan menandatangi surat menerima sumbangan dari SKSG

Rasmilah sudah penyerahan hasil kutipan dan sumbangan dari SK Sri Gaya, Kota Kinabalu, Sabah untuk mangsa peperangan di Gaza, Palestin dengan penyerahan hasil kutipan derma tersebut kepada pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sabah, Tn Hj. Khairan. Kutipan dan derma sebanyak RM 4315.00 merupakan hasil kutipan daripada murid, guru dan warga SKSG untuk membantu rakyat Gaza di Palestin. Semoga sedikit sebanyak dapat membantu
mereka dengan kesan peperangan.

Penyerahan rasmi sumbangan dari wakil SKSG Us. Zahar Rashid kepada Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sabah.

Alhamdulillah, dengan kepercayaan yang telah diberikan oleh pentadbir sekolah terutama Tn. Hj Abdul Gahni B. Hj. Mohd Kassim (Guru Besar Kluster SK Sri Gaya Kota Kinabalu), proses kutipan tersebut berjalan lancar. Sumbangan dari Kelab Guru Kit Kat tidak jua dilupakan, semoga Kelab Guru bertambah sukses dengan program-program yang bermanfaat.

Akhirnya, semoga segala usaha dan sumbangan yang telah diberikan oleh semua pihak yang terlibat mendapat balasan dari Allah sebaik-baiknya. Firman Allah :


" Perumpamaan orang-orang yang menafkahkan harta pada jalan Allah, seperti sebuah biji yang tumbuh menjadi tujuh tangkai, pada tiap-tiap tangkai ada seratus biji, dan Allah melipatgandakan bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah luas ( kurniaanNya), lagi Maha Mengetahui " ( Surah al-Baqarah : 261 ) *Tafsir Quran Karim Prof Dr H. Mahmud.


Saya memohon pada Allah, moga sifat dermawan tertanam pada semua anak didik di SK Sri Gaya dan Allah mengurniakan kebaikan serta kecerdasan akal fikiran untuk mereka.
Syukran ala intibahatikum.

0 comments: