Thursday, January 8, 2009

Cadangan Kutipan Derma


Assalamualaikum...

Kezaliman tentera zionis tidak dapt disangkal lagi. Benarlah firman Allah :

" Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redho kepada engkau kecuali kalau engkau turut agama mereka...Surah al-Baqarah : 120"

Saya mencadangkan kepada semua Panatia Pendidikan Islam di sekolah melancarkan kutipan derma untuk memberi pertolongan kepada rakyat palestin. Pohon kebenaran dari pihak pentadbiran untuk kutipan derma tersebut.

Boleh juga kita jadikan sebagai satu aktiviti panitia yang lebih bersifat universal dan global. Hasil kutipan tersebut bolehlah disalurkan kepada egensi kerajaan yang sedang melaksanakan kutipan untuk membantu rakyat palestine yang dizalimi. Saya tidak sempat menyalin no akaun maybank sewaktu menonton berita tv3 tadi. Sementara pula, tak boleh lama nak online nih.. kesempatan ini, Marilah bersama kita membantu mereka selain iringin doa yang berpanjangan.

Ini hanya cadangan, terpulang kepada individu masing-masing dari sudut sensitiviti mereka terhadap rakyat di palestine kini

2 comments:

SOHAINA MOHD SALLEH said...

ASSALAMUALAIKUM,
BAGI ANA,DERMA INI MEMANG BAIK TETAPI ANA TAK PUAS HATI KERANA ANA NAK MEREKA SELAMAT DAN KELUAR DARI PALESTIN SUPAYA MEREKA TAK TERBUNUH.BOLEH KER CAMTU.BAGAIMANA YEKK

Anonymous said...

Mana bleh keluar..nanti lagi mengila la israel tu..kena lawan habis-habisan